Pályázati felhívás

Felkérés a Kiváló Minőségű Sertéshúsok Felhasználásához szükséges auditációra

éttermek és szállodák részére.

 

A Magyar Gasztro Térkép Klaszter megállapodott a Vágóállat és Hús Terméktanáccsal a megállapodás értelmében a Klaszter segítséget nyújt illetve elő regisztrációs szerepet vállal a Kiváló Minőségű Sertéshús (KMS) védjeggyel rendelkező termékeket felhasználni szándékozó vendéglátó ipari vállalkozások számára.

A védjegy, illetve terméktanúsítási rendszer kidolgozásával, működtetésével, és hasznosításával a miniszter a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanácsot (VHT) bízta meg.

Az új tanúsítási rendszer 2013 novemberében indult el, azzal a céllal, hogy a tisztességes piaci verseny fenntartása mellett a kiváló minőségű hústermékek előállítóinak pozitív megkülönböztetésével felhívja a hazai és külföldi fogyasztók figyelmét a kínálat minőségi bővülésére.

Kiváló Minőségű sertéshúsnak a Magyarországon született, GMO mentes kukorica és egyéb szemes gabona alapú, az EU által engedélyezett takarmány összetevőket tartalmazó takarmánnyal etetett vágott állat húsa minősíthető. A nem növényi összetevők aránya a takarmányban nem lehet 5%-nál nagyobb.

A KMS termékek hozzáadott értéke a fogyasztói bizalmon alapul. Ez az érték csak akkor őrizheti meg hitelességét, ha hatékony és rendszeres ellenőrzési rendszer társul hozzá.

A védjegy kizárólagos tulajdonosa a Földművelésügyi Minisztérium.

Az FM a VHT-nak kizárólagos felhasználási és hasznosítási jogot engedélyez, melynek keretében a VHT jogosult más, harmadik személy részére engedélyezni a KMS védjegy használatát.

A VHT a KMS védjegy megszerzésére minden arra jogosult kérelmezőnek lehetőséget ad. A védjegy a teljes termékpályát lefedi, sertéshizlaló vállalkozások, őstermelők, vágóhidak, daraboló és feldolgozó üzemek, kiskereskedők és vendéglátó egységek egyaránt pályázhatnak.

A KMS védjegy minden esetben termékre vonatkozik.

A KMS védjegy odaítélése céljából a VHT létrehozott egy transzparens, átfogó ellenőrzésből álló Védjegy Tanúsítási Rendszert, aminek működtetését a VHT keretein belül egy különálló szervezeti egység a KMS Védjegy Tanúsítási Iroda (KMS VTI) végzi.

A Védjegy Tanúsítási Iroda feladatai közé tartozik a pályázatok fogadása, a szükséges auditálások megszervezése és végrehajtása, a védjegy odaítéléséről szóló döntés meghozatalához szükséges folyamatszervezés. Eredményes pályázati bírálatot követően a szerződések megkötése, a felülvizsgálatok nyomon követése, és természetesen az érdeklődők teljes körű informálása.

A KMS védjegy elnyerése pályázat útján történik. A pályázók a pályázat benyújtásával egyidejűleg önkéntesen vállalják a tanúsítási rendszer szabályzataiban meghatározott feltételek teljesítését.

A védjegy tanúsítási rendszer vertikálisan épül fel. Ez biztosítja a termékpályán való teljes nyomon követést. A KMS védjegy használatát akár a gyártó cég, akár a kiskereskedelmi, vagy vendéglátó egység kéri, az audit az alapanyag előállító vállalkozónál, azaz az élőállat termelőnél kezdődik, s a kérelmező cégnél fejeződik be.

A védjegy használata során a pályázónak figyelembe kell venni és be kell tartani a VHT és a pályázó által kötött Licencia szerződésben, az Arculati Kézikönyvben, továbbá az Általános Szakmai Követelményrendszerben előírtakat.

A védjegy azon a termékeken vagy értékesítési pontokon tüntethető fel, amely megfelel a tanúsításra bemutatott dokumentációnak és mintának.

A védjegy használatát a VHT a Licencia szerződésben meghatározott időre – általában 3 évre - engedélyezi. Ezen időtartam lejártával csak újabb pályázat hosszabbítás benyújtásával lehetséges a védjegy további használata.

A védjegy használatát elnyert gyártó és termelő vállalkozások folyamatos kontroll alatt álnak, így elképzelhető, hogy egyes vállalkozások védjegyhasználata visszavonásra kerül.

A folyamatosan frissülő jogosult listát a www.gasztroterkep.hu oldal KMS partnerek oldalon találják.

Jelenleg egy vállalkozásnál folyik visszavonási eljárás!

Facebook